Przejdź do menu
Logotypy od lewej do prawej: Fundusze Eropejskie Program Regionalny, Rzeczpospolita Polska, Mazowsze serce Polski, Unia Europejska Europejskie Fundusze Sktrukturalne i Inwestycyjne
Włącz podkreślenie linków Wyłącz podkreślenie linków
test
Logotypy od lewej do prawej: Fundusze Eropejskie Program Regionalny, Rzeczpospolita Polska, Mazowsze serce Polski, Unia Europejska Europejskie Fundusze Sktrukturalne i Inwestycyjne
Instagram "Fundusze UE dla Mazowsza Facebook "Fundusze Europejskie dla Mazowsza" YouTube "Fundusze Europejskie dla Mazowsza" Twitter "Fundusze Europejskie dla Mazowsza" Linkedin "MJWPU"

Prelegenci

Olgierd Łukaszewicz

Aktor filmowy i teatralny

Wybitny aktor filmowy i teatralny, propagator Unii Europejskiej i wartości jedności i solidarności we wspólnej Europie, Fundator „My Obywatele Unii Europejskiej – Fundacji im. Wojciecha Bogumiła Jastrzębowskiego”, odznaczony m.in. Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, Złotym Medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”, Medalem Zasłużony dla Miasta Warszawy.

Szczególnie ważne w życiorysie twórczym Olgierda Łukaszewicza były spotkania z Andrzejem Wajdą, Kazimierzem Kutzem i Ryszardem Bugajskim. W swoim bogatym życiorysie może pochwalić się, oprócz głównej roli w słynnym filmie „Seksmisja” również rolą tytułową w filmie Ryszarda Bugajskiego „Generał Nil” (2009), Ważne kreacje stworzył m.in. jako porucznik Kiekieritz w „Lekcji martwego języka” w reż. Janusza Majewskiego, Szczerbic z „Dziejów grzechu” (1975), Odrowąż z „Wiernej rzeki” (1983) nie stroniąc od prezentowania bohaterów negatywnych, skomplikowanych, chorobliwych. Bezwzględny i fanatyczny był w jego wykonaniu przywódca-anarchista w „Gorączce” Agnieszki Holland (1980); Franzel w „Magnacie” Filipa Bajona (1985) to wyrachowany i wiedziony kultem siły nazista; w lekarza-potwora wcielił się w „Dotkniętych” Wiesława Saniewskiego (1988). Dużym zaskoczeniem dla widzów stała się rola nieśmiałego i zagubionego naukowca Albercika w „Seksmisji” Juliusza Machulskiego (1983). Rolą Andrzeja (Kondratiuka) w filmie Janusza Kondratiuka „Jak pies z kotem” w tym roku obchodzi 55-lecie pracy artystycznej.

„Aktorstwo traktuję jako rodzaj służby. Celem naszej pracy, każdego artysty, jest przecież dawanie poprzez sztukę świadectwa, wpływanie na ludzi, pobudzanie do refleksji, rozwijanie ich intelektualnie, kształtowanie ich postaw” („Aktorstwo to rodzaj służby”, „Przegląd Tygodniowy” 29 marca 2000).

Print Form