W dniach 7-8 października w ramach VI Forum Rozwoju Mazowsza, firma Willson & Brown zaprezentuje Strefę Designu jako jedną z kilkunastu najważniejszych stref związanych z innowacją.
Design to nie tylko piękne przedmioty. To proces nakierowany na tworzenie nowej jakości. Dzięki precyzyjnie poprowadzonym i przemyślanym procesom projektowym wypracowane zostają nowatorskie rozwiązania, łączące i stawiające na równi trzy podstawowe obszary: potrzeby użytkowników, wymagania biznesowe oraz możliwości technologiczne.
W ramach Strefy Designu pokazane zostaną przykłady polskich firm i organizacji, wdrażających projektowanie na poziomie strategicznym zarówno w produktach, jak i usługach. Wśród nich: Florabo, Zieta Prozessdesign, Shima, ELZAB, Narodowy Instytut Audiowizualny NInA, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (UKSW), Managers Group MA oraz Vzór.
Wojciech Gackowski, członek Zarządu, Willson & Brown – lider Strefy Design, mówi: “Design jest wśród przedsiębiorców często postrzegany jedynie jako narzędzie stylizacji istniejących produktów. W moim odczuciu to błąd. Design to nie tylko tworzenie “ładnych” przedmiotów, ale proces inteligentnego nazywania, a następnie rozwiązywania problemów. To narzędzie do budowy nowej oferty produktowej i usługowej, narzędzie do podnoszenia efektywności i konkurencyjności firm. W ten sposób traktujemy design w naszej firmie. W ramach Strefy Designu na Forum Rozwoju Mazowsza pokazujemy jak świadome, strategiczne zarządzanie designem przekłada się na wymierne rezultaty, prezentując przykłady polskich firm i organizacji, które rozumieją potencjał designu.”
Design jako narzędzie zarządzania strategicznego zarówno w biznesie, jak i w sektorze publicznym, wpływa na tworzenie innowacyjnych rozwiązań, a w konsekwencji, podnoszenie konkurencyjności firm oraz poziomu naszego życia jako konsumentów. W wielu krajach europejskich design stał się integralną częścią strategii innowacji.
W dostępie do usług związanych z designem i uświadamianiu, jakie znacznie ma on dla organizacji, ważną rolę odgrywają centra designu. Ich rolą jest edukacja i wspieranie świadomego stosowania designu przez firmy oraz instytucje, jak również zapewnianie dostępu do specjalistów i usług niezbędnych do efektywnej realizacji poszczególnych etapów procesu projektowego.
Firma Willson & Brown jest partnerem nowo powstającego Centrum Designu, tworzonego w ramach projektu Kampus+ na CZIiTT, realizowanego we współpracy z Politechniką Warszawską i szerszą grupą partnerów branżowych.
Lider Strefy:
Partnerzy Strefy:
źródło: materiały prasowe Willson&Brown