Debata interaktywna | W drodze do przyszłości. Do czego musimy się przygotować 2024/09/27
Młodzież o swojej dorosłości myśli z obawą i niepokojem. Badani przez Centrum Nauki Kopernik uczniowie ostatnich klas szkół podstawowych wyraźnie sformułowali swoją potrzebę. Ich zdaniem najcenniejszy w programie szkolnym byłby przedmiot, który nazwali „przyszłe życie”. Choć zapewne nigdy o nich nie słyszeli, młodzi ludzie sami odkryli potrzebę rozwijania kompetencji przyszłości.
Globalne ocieplenie i degradacja środowiska, zagrożenia dla zdrowia publicznego oraz społeczne aspekty rozwoju nowych technologii, zwłaszcza sztucznej inteligencji i biotechnologii. Z tymi wyzwaniami przyszłości się mierzymy. Jak więc powinien wyglądać przedmiot „przyszłe życie”?
Podczas debaty spróbujemy odpowiedzieć też na inne pytania:
Jakie konkretnie wyzwania przed nami stoją?
Jak ma wyglądać przyszła szkoła?
Czego mają się uczyć uczniowie?
Jak pogodzić oczekiwania rynkowe z oczekiwaniami społecznymi?
W dyskusji odniesiemy się do “Strategii rozwoju województwa mazowieckiego 2030+ Innowacyjne Mazowsze”, która odwołuje się do zasad równoważonego rozwoju, tj. poszanowania zasobów środowiska, tak by kolejne pokolenia miały do nich dostęp w nie mniejszym stopniu niż obecne. Podstawą kształtowania konkurencyjności i spójności województwa w wymiarze społecznym, gospodarczym i przestrzennym ma być wg tej strategii, silne, zintegrowane społeczeństwo obywatelskie, posiadające wiedzę i umiejętności pozwalające na aktywny udział w procesie rozwoju województwa.
Organizatorem debaty jest Centrum Nauki Kopernik.
UDZIAŁ JEST BEZPŁATNY!
Przyjdź i weź udział w debacie oraz w największym wydarzeniu w naszym województwie poświęconym
#FunduszeEuropejskie!